Технології візуалізації в сучасній школі (на прикладі природничо-математичних дисциплін)

Автор(и)

  • Н. В. Житєньова доцент Харківського національного педагогічного університетуімені Г. Сковороди, кандидат педагогічних наук http://orcid.org/0000-0002-3083-1070

Ключові слова:

принципи навчання, технології візуаліза¬ції, сучасний онлайновий інструментарій, підготовка майбутніх учителів, освітній процес

Анотація

У статті висвітлено методологічні аспекти модернізації природничо-математичної підготовки майбутніх педагогів до застосування технологій візуалізації. Розглянуто спец­ифіку реалізації класичних дидактичних принципів (наоч­ності, науковості, системності й послідовності, зв’язку те­орії з практикою, усвідомленості й міцності засвоєння знань) в професійному навчанні фахівців у ракурсі використання технологій візуалізації. Виокремлено специфічні дидактичні принципи підготовки майбутнього вчителя до застосування технологій візуалізації: принцип інноваційності, який перед­бачає навчання студентів використовувати новітні мож­ливості технологій візуалізації у майбутній професійній діяльності; принцип естетичності, який полягає в навчанні студентів створювати дидактичні візуальні засоби з педаго­гічно ефективним використанням кольорових і типографіч­них рішень, законів композиції відповідно до психофізіологіч­них особливостей дитини для найефективнішого засвоєння навчального матеріалу та максимально привабливого його сприйняття; принцип орієнтації на хмарні сервіси, який зу­мовлений стрімким розвитком апаратного та програмного забезпечення і грунтується на навчанні студентів створю­вати цифрові дидактичні візуальні матеріали засобами су­часного онлайнового інструментарію.

Біографія автора

Н. В. Житєньова, доцент Харківського національного педагогічного університетуімені Г. Сковороди, кандидат педагогічних наук

 

Список літератури

  1. Білоусова Л. І. Сучасні тенденції у навчанні при­родничо-математичних дисциплін / Л. І. Білоусова, Н. В.Житєньова, С. Д.Криштоф, Н. О. Яциніна // Науково-дослідна робота студентів як чинник удо­сконалення професійної підготовки майбутнього вчителя : зб. наук. пр. / редкол.: Л. І. Білоусова та ін. Харків, 2013. – Вип.9. – С. 29–37.
  2. Игна О. Н. Ведущие цели и принципы современной профессиональной подготовки учителя / О. Н. Игна // Вестник Томск. гос. пед.. ун-та. – 2015. – № 12 (165). – С. 36–41.
  3. Кропочева, Т. Б. Методика преподавания естествознания в педагогическом вузе / Т. Б. Кропочева // Пед. образование и наука. – 2009. – № 2. – С. 37–43.
  4. Каракозов С. Д. Содержательная и формальная составляющие профессиональной подготовки современного преподавателя / С. Д. Каракозов, О.В. Дрижанова // Традиции и инновации в образовательном пространстве России, ХМАО – Югры, НВГУ : материалы IV Всерос. науч.-практ. конф. (г. Нижневартовск, 24 марта 2015 г.) / отв. ред. М. В. Худжина. – Нижневартовск, 2015. – С. 3–4.
  5. Морзе Н. В. Система методичної підготовки майбутніх вчителів інформатики в педагогічних університетах : дис. ... д-ра пед. наук: 13.00.02 / Морзе Наталія Вікторівна; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – Київ, 2003. – 605 с.
  1. Ягупов, В. В. Педагогіка : навч. посіб / В. В. Ягу­пов. – Київ : Либідь, 2003. – 560 с.
  2. Lech, K. Nauczanie wychowujące / Lech K. – Warszawa, 1967. – 203 p.
  3. Szalkiewicz M. Idee pedagogiczne Zygmunta Myslakowskiego / Szalkiewicz M. // Zeszyty Naukowe Panstwowej : Wyzszej Szkoly Zawodowej im.Witelona w Legnicy. – 2018. Vol. 26(1). – Р. 89–105

Опубліковано

2019-12-15

Як цитувати

Житєньова, Н. В. . (2019). Технології візуалізації в сучасній школі (на прикладі природничо-математичних дисциплін). Всеукраїнський науково-практичний журнал «Директор школи, ліцею, гімназії», 20(6). вилучено із https://www.director.npu.edu.ua/index.php/dslg/article/view/258

Номер

Розділ

ІННОВАЦІЙНА ШКОЛА